неділя, 28 червня 2015 р.

Ювіляр червня

29 червня – 115 років з дня народження 
Антуана де Сент-Екзюпері
французького письменника та професійного льотчика.


Найбільш відомі його творчі добутки «Планета людей», «Маленький принц», «Цитадель». Книги  авіатора і письменника через ось уже 70 років після його загибелі користуються заслуженою популярністю.
 Більшість видань містять статті літературознавців і дослідників, що розповідають про життя "літаючого пророка двадцятого сторіччя", його характер і світогляд. У них практично завжди, так чи інакше, йдеться, що "ми не зможемо повністю зрозуміти творчість Сент-Екзюпері, не зрозумівши, чим для нього була авіація". Однак саме факти з його льотної біографії досі входять до числа маловідомих.

Історія життя без вісті зниклого письменника-льотчика.

Антуан де Сент-Екзюпері народився в 1900 році у французькому місті Ліоні, в графській родині. Коли йому виповнилося 4 роки, втратив батька. Вихованням маленького Антуана займалася мати. Екзюпері закінчив школу єзуїтів у Ле-Мані, навчався в католицькому пансіоні в Швейцарії, а в 1917 році вступив в паризьку Школу витончених мистецтв на факультет архітектури.

Поворотним у його долі став 1921 рік - тоді він був призваний до армії і потрапив на курси пілотів. Рік потому Екзюпері отримав посвідчення пілота і переселився до Парижа, де і звернувся до письменницької праці. Однак на цьому терені він спочатку не здобув собі лаврів і був змушений братися за будь-яку роботу: торгував автомобілями, був продавцем в книжковому магазині.

Лише в 1925 році Екзюпері знайшов своє покликання - став пілотом компанії «Аеропосталь». Через два роки його призначили начальником аеропорту Кап-Джуба (місто Вілья-Бенс) на самому краю Сахари.

У 1929 році Екзюпері очолив відділення своєї авіакомпанії в Буенос-Айресі; в 1931 повернувся до Європи, знову літав на поштових лініях, був також і льотчиком-випробувачем, а з середини 1930-х рр. виступав і як журналіст.


На початку Другої світової війни Сент-Екзюпері зробив декілька бойових вильотів і був представлений до нагороди («Військовий хрест» (Croix de Guerre)). У червні 1941 р. він переїхав до сестри в неокуповану фашистами зону, а пізніше - до США. Жив у Нью Йорку, де написав свою найвідомішу книгу «Маленький принц» (1942). У 1943 р. він повернувся у ВПС Франції і брав участь у кампанії в Північній Африці. 31 липня 1944 відправився з аеродрому Борго на острові Корсика в розвідувальний політ - і не повернувся.

Довгий час про його загибель нічого не було відомо. І тільки в 1998 році в морі поблизу Марселя один рибалка виловив браслет. На ньому було кілька написів: «Antoine», «Consuelo» (так звали дружину льотчика) і «c / o Reynal & Hitchcock, 386, 4th Ave. NYC USA ». Це була адреса видавництва, в якому виходили книги Сент-Екзюпері. У травні 2000 р. пірнальник Люк Ванрель заявив, що на 70-метровій глибині виявив уламки літака, який, можливо, належав Сент-Екзюпері.

Останки літака були розсіяні на смузі завдовжки в кілометр і шириною в 400 метрів. Дозвіл на пошуки було отримано тільки восени 2003 року. Фахівці підняли фрагменти літака. Один з них виявився частиною кабіни пілота, зберігся серійний номер літака: 2734-L. За американським військовим архівом вчені з'ясували, що бортовий серійний номер 2734-L відповідає літаку, який у ВВС США значився під номером 42-68223, тобто літаку, яким керував Екзюпері.

Журнали Німецьких ВВС не містять записів про збиті в цій місцевості 31 липня 1944 літаки, а самі уламки не мають явних слідів обстрілу. Це породило безліч версій про катастрофу, включаючи версії про технічну несправність і суїцид пілота. Згідно публікаціям преси від березня 2008 р., німецький ветеран люфтваффе, 88-річний Хорст Ріпперт заявив про те, що саме він збив літак Антуана Сент-Екзюпері: «Пілота я не бачив, лише пізніше я дізнався, що це був Сент-Екзюпері».

Антуан де Сент-Екзюпері запалив свою зірку. Вона буде вічно сяятиме над Планетою Людей, слугуючи маяком на шляху всіх романтиків і шукачів Істини.




Немає коментарів:

Дописати коментар