Постійний стрес в умовах війни негативно впливає на фізичну, емоційну, духовну та соціальну сферу людини. Погіршується психофізичне здоров’я, уповільнюються розумові операції, розсіюється увага, відбувається ослаблення функції пам’яті, зменшується сенсорна чутливість, виникають проблеми в комунікації. Подолання негативних наслідків стресу потребує активного застосування здоров’язберігаючих технологій, зокрема музичної терапії як найбільш розвиненої форми лікування засобами мистецтва.
Музика надає людині велику свободу у прояві емоцій, тому що володіє всією палітрою різноманітних виражальних засобів, що реалізуються через звуки, в яких переважають ті чи інші почуття.
В рамках інноваційного проекту «Психологічна підтримка учасників освітнього процесу засобами музикотерапії в період воєнного часу» за сприяння Управління культури і туризму в центральній бібліотеці для дітей відбувся сеанс музикотерапії «Психоемоційне здоров’я дитини засобами музикотерапії» для маленьких читачів, дітей 6-10 років та їхніх батьків. Його провели Ольга Безклинська, викладачка Білоцерківської школи мистецтв ім. Якова Яциневича, голова ГО «Всеукраїнська Асоціація музикотерапевтів України» та Людмила Глущенко, психологіня Яблунівської школи.
Пані Ольга ознайомила присутніх з основними методами музичної терапії в тренінговому режимі, використовуючи музику найпопулярніших класиків Йоганна Себастьяна Баха — німецького композитора і органіста, та Вольфганга Амадея Моцарта — австрійського композитора і музиканта-віртуоза, яка спонукає подоланню роздратованості, внутрішнього напруження, формуванню оптимістичного погляду на життя, позитивних емоцій радості.
В сеансі музикотерапії викладачка використала відео презентацію та різні види занять: артикуляційну гімнастику за допомогою слів пісні; слухові вправи, що розвивають чутливість до тону, ритму, мелодії, темпу, та повторення, розпізнавання звуків; музично-ритмічні вправи й танцювальні імпровізації для досягнення відповідності рухів з ритмом музики, а також відтворення ритму конкретної пісні чи рядка за допомогою простих елементів: притоптування або ляскання в долоні; пасивну музикотерапію – відпочинок під релаксаційну музику із м’яким, приглушеним звучанням.
Під час заходу і діти, і батьки активно включилися в формат тренінгу: слухали музику, співали під караоке українські пісні, танцювали.
Наприкінці учасники мали змогу ознайомитися з літературою, представленої на книжковій виставці «Музика – це мова почуттів».
Захід сприяв зняттю психоемоційної напруги, покращенню емоційного і фізичного стану дітей, поліпшенню комунікативних якостей.
Немає коментарів:
Дописати коментар