середа, 21 лютого 2024 р.

Дивограй українського слова

 


          21 лютого представники всіх націй і народностей відзначають Міжнародний день рідної мови.

До відзначення цього свята в центральній бібліотеці для дітей проведено цикл заходів. В book-вікнах і читальній залі книгозбірні оформлені книжково-ілюстративні виставки «Ой, яка чудова українська мова», «Українська – мова вільних, мова миру».




 

Для широкого загалу користувачів створено віртуальну книжкову виставку «Мова, що тішить душу».

https://www.youtube.com/watch?v=FuH9jK-RIhE

 Для читачів ЦДБ, учнів 6-Б та 6-Г класів гімназії – початкової школи №11, проведено мовно-патріотичний калейдоскоп «Слово наше рідне – слово українське!».

Ведуча заходу, завідувачка ЦДБ Олена Корнієнко, привітала користувачів зі святом, побажала,  щоб рідне слово завжди було для всіх оберегом та духовним джерелом життя, та закликала учнів берегти й утверджувати українську мову.


 




           Пані Олена презентувала присутнім книжкову виставку «Українська – мова вільних, мова миру
», на який представлено розмаїття мовознавчих видань, словників, довідників, збірників, афоризмів, крилатих висловів, віршів про мову. 

            Учні здійснили невеличкий екскурс в історію української мови, дізналися маловідомі факти про неї, прослухали фольклорну хвилинку «О, мово моя, душа голосна України», пригадали прислів‘я та приказки під час мовного турніру «Бездонність мудрості народної», взяли участь в конкурсній програмі «Знавці рідної мови». Школярі активно відповідали  на різноманітні запитання, змагались у конкурсах «Влучне слово», «Слова-перевертні», «Віршовані вихиляси», «Скажи одним словом», «Склади вислів» та довели, що володіти українською мовою – модно та стильно.  

           Наприкінці заходу шестикласники долучилися до патріотичного флешмобу «Шануймо мову», гучно сканували гасла «Я пишаюся рідною мовою!», «Я мрію українською!», «Я читаю українською!», «Я думаю українською!», «Я співаю українською!», «Я розмовляю українською!», "Я пишу українською!"…

 

Для юних шанувальників рідного слова в читальній залі книгозбірні проведено свято мови  «Дивограй українського слова».

 


Захід розпочався дружним, голосним й урочистим співом «Гімну української мови» та переглядом соціального ролику «Спілкуйся українською. Модна мова». На святі рідна мова грала усіма барвами мелодійного українського слова,  звучали вірші українських поетів, до читання яких долучилися  читачі.

Відвідувачі взяли активну участь в пізнавально-розважальній програмі «Моє багатство - рідна мова»,  під час якої було безліч мовознавчих розваг, ігор, конкурсів, вікторин. Підлітки разом голосно добирали слово-риму у вірші про мову та закінчували прислів’я, присвячені українській мові  та слову, а потім взяли активну участь у конкурсах, іграх-завданнях: «Прощавай суржик», «Перетвори слово», «Назви предмет», «З’єднай пари», «Відповіді у словах», «Знайди імена у словах», мовному асорті «Мовознавець», бліц-вікторині «Як добре ви знаєте українську мову?».

Наприкінці заходу діти познайомились з оглядом літератури «Слово наше рідне – слово українське!» та долучилися до флешмобу «Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову, і мову її солов’їну» за уривком поеми Володимира Сосюри. 

З Днем рідної мови!

Немає коментарів:

Дописати коментар